22. november 2007

Hannes første inntrykk


Hola! hanne larsen fra alta her. da var jeg fremme i Spania hos anne og helge. kjempevelkomst. kom sent i går, men det ble likevel tid til et besøk på en av de lokale tapasbarene for en liten kveldsrett. gikk oss en rusletur etterpå i den lille landsbyen. veldig stille og fredelig. voldsom kontrast til intense istanbul. sov som en stein i natt. deilig med ordentlig dyne i motsetning til de tykke og sikkert ikke særlig rene ullteppene i tyrkia. våknet av lukten til egg og bacon besørget av helge i dag. fin tur på stranden etterpå. vekslende vær. regn og sol. av og på med boblevesten. anne og helge satset på shorts. fin temp må man si. nær 20 grader i slutten av november bør ikke beklages av en finnmarking. livet her er ikke direkte stressende og jeg kjenner at jeg slapper av. har vært temmelig heftig i istanbul og det var først i dag at inntrykkene begynte å synke inn. er klar for et aldri så lite reisebrev tror jeg. nå er klokken kvart på åtte på kvelden. helge (igjen....) har vartet meg og annne opp med en liten forrett av skinke, ost og noen små kjeksgreier. pluss champagne!!! dette kan fort bli en vane. nå har vi startet som smått med middagen, som alltid er sent her i spania forstår jeg. vi spiste forresten lunsj på en restaurant ved stranden i dag. sardiner, fristyrstekte blekksprut, salat - og vin selvfølgelig (øl for helge - som tross alt kjører bil).
i morgen er planen gibraltar. lørdag skal i alle fall jeg til malaga tror jeg. må jo finne meg en jobb... dette slaraffenlivet kan jeg ikke venne meg til. hasta luego!

Ingen kommentarer: