5. desember 2007

Sykkelbyen Manilva


Ikke helt som Sandnes her nei. Fortauene duger knapt til å gå på, og så mange syklister har de nok ikke oppe i byen her. Spesielt de gamle mennene finner det uhyre festlig med en tykk, kvinnelig turist på sykkel. De plystrer, roper og ler. De 10 min det tar meg å komme ned til strandpromen i Sabinillas er ganske spennende. 3 km med bratte bakker på smal vei der trailere og biler durer forbi, fort. De som ikke senker farten og tuter da. Sinte hunder, dårlig asfalt, skrot i veien og andre farer passeres, raskere for hver gang jeg prøver. Men bremsefoten er helt utslitt når jeg kommer ned til Sabinillas, Puerto Duquesa og Castillo. Der er det heldigvis andre snåle turister, bobiler til og med, så jeg glir litt mer inn i mengden.

2 kommentarer:

ivi sa...

Hola amigos!!

sjekk å se at dere har det så bra i Manilva. Dere er nå blitt "manilvanos"og kan riste av dere "giri" lappen.

Jeg ville svare sms om national dag. Spanske nasjonal dag er 12 okt (det er militær parade, fiesta, etc) 6des er mer enkel (grunnlovs dag) litt fri og fiesta. God unskyldning til å ta en lang helg.

Hasta la vista...Marimar

ivi sa...

jeg mente det er kjekt. Ivan korrigerte den for seint etter det gikk i trykken, Mar