1. desember 2007

Lykkelig gjenforening med bilen

Jeg ble litt irritert på Anne i formiddag da hun påstod at bilen var borte, jeg hadde jo selv sett at den stod rett utenfor. Må innrømme at jeg ble litt lang i maska da det begynte å synke inn at hun faktisk hadde rett....

Jeg tok den oransje lappen med meg på politistasjonen som ligger like i nærheten. De kunne bekrefte at de hadde tauet inn bilen. Jeg måtte betale 60 euro i bot + 49 euro for tauingen. Denne måtte betales kontant og med eksakt beløp, de hadde ingen vekslepenger. Etterpå ble jeg kjørt med politibil til et verksted for å få utlevert bilen. Sikkerhetsbeltet i politibilen var litt kranglete, politimannen sa det ikke var så nøye, vi skulle ikke kjøre så langt. Desverre ble det ikke behov for å bruke hverken blålys eller sirener.

Ingen kommentarer: