4. desember 2007

Dagens Helt

Vi hadde lunsj nede i Castillo i dag, det var sol og vindstille så jeg fant ut at jeg skulle fly litt med helikopteret mitt like ved stranden. Skulle selvsagt være forsiktig og ihvertfall ikke fly over sjøen, det er jo bare dumt.

Vel, det gikk som det måtte gå, mistet kontrollen og nødlandet et par meter fra land. Anne var øyenvitne til ulykken og nølte ikke et sekund med å komme havaristen til unnsetning.



Uten tanke for seg selv trosset hun det iskalde vannet (bare 17.5 grader) . Hun lokaliserte raskt vraket på en meters dyp og fikk fisket det opp.
Nå er ikke saltvann så veldig sundt for mikroelektronikk og batterier og slikt, så delene er behørlig skyllet i ferskvann og lagt til tørk. Er jeg riktig heldig så fungerer kanskje enkelte ting igjen når de bare har tørket noen dager i solen.

Selv har jeg nok kvalifisert meg som "Dagens Dust"!

2 kommentarer:

ingeborg sa...

Hei. Nu e æ pålogga! Fikk tilbakestilt passordet på google og laga et nytt som æ ikke skal glemme!

Må si du va dagens helt idag ja, Helge. Men det e du nu nokså vant til, e du ikke???

Bra her. Ikke fullt så varmt. Minus 7 og vindstille pent vær. Truer meg sjøl med å gå ut en liten tur, men begynne å bli litt sent nu.

Simen har vært så ulykkelig i kveld fordi han ikke fikk se jakten på kjærligheten (den begynner først kvart på ti pga håndballkamp.)

Vi snakkes!

Helge sa...

Hei Ingeborg, fint at du endelig kom deg inn på bloggen vår.

Tror ikke helt du har skjønt hvem som var helten og hvem som var dusten i den historien :-)

Det var selvsagt Anne som var dagens helt som klarte å redde helikopteret mitt fra det store dypet.