12. desember 2008

Hellige to konger - del 3

Hei til dere som leser denne bloggen. Før Anne og Helge reiste til Spania hadde vi en runde på hva de skulle gjøre med de to vise menn som de kjøpte i Spania sist de var der.

Det ble for dumt å spandere bagasjeplass i bilen til de to, og risikere at Helge sitt fly måtte bli hjemme på grunn av mangel på plass. Det ville jo vært kjekt om noen her hjemme fikk glede av de…..

Vi fant snart en løsning. Familien King på Ålgård har altan i andre etasje, naboen (undertegnede) har nøkkel til huset og er stort sett alltid hjemme fra jobb før de.

Mandag 8. desember midt på dagen låste jeg meg inn, gikk forsiktig opp, passet på å ikke sette noen spor som kunne avsløre meg. F.eks lukke døren til gjesterommet like mye/lite igjen som den var da jeg kom, gardinene foran altandøren måtte henge likt, osv.

Så stod jeg der og følte meg sånn passe… med to vise menn som ble hengt på utsiden av terrassen og fotografert fra alle tenkelige vinkler. Det begrenset seg selv, det ble enten ovenfra og ned eller fra siden og ned. Det mest utfordrende var hvilken retning ansiktene skulle ha, mot hverandre, ut mot hagen, inn mot altanen….

Og huseierne ante ingenting, og skrivende stund vet de fortsatt ikke at huset er pyntet til jul på spansk vis. (Det er ikke så ofte de er i hagen om vinteren.)

Da jeg endelig var fornøyd med resultatet kom jeg meg ut, igjen forsiktig for å ikke sette spor etter med.

Nå skulle de to vise menn beskues og fotograferes fra hagen. Jeg syns det ble nokså bra, spesielt, men bra.

Jeg tok med fotoapparatet da jeg skulle hente posten. En må vite om de for å se de.

Hilsen Turid (spørs om jeg har nøkkel til naboens hus etter dette….)

Ingen kommentarer: