19. desember 2010

Fingerkaker

Jeg har også prøvd meg litt på julebakst. Mitt bidrag til de 7 sortene er kransekakefingre.


De ble litt mye stekt og er derfor litt mørke i huden. Anne ble først litt redd da jeg viste de stolt til henne, men det gikk over etter en stund.

Oppskrift:
Rull ut fingertykke (selvsagt) pølser av kransekakedeig. Bruk en skoldet mandel til negl og lag noen rynker på leddene ved hjelp av en kniv. Stekes på 180 grader til de ikke er for mørke ;-)

Jeg brukte 200 grader og 1o min, da kjente jeg fingerlukten helt ut i stua.


3 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Nå fikk jeg meg en god latter! Helge, du er sjef! :-))

Turid sa...

Ja de blei bra. Kem sine fingrer har du brukt som modell?

Eikerota sa...

Fantastisk morsome! Hahahhaha!! Må nesten prøve meg på noen sånne. Tenk å sendt en sånn finger i juleposten- nesten som et utpressningsgrev! Lykke til med resten av julebaksten!